Saturday, January 17, 2009

..: Islam kembali mendahului :..


assalamualaikum wbt...

alhamdulillah,segala puji bagi ALLAH.Selawat dan salam keatas junjungan besar Nabi Muhamad SAW,keluarga serta sahabat2..

Ketika ini aku baru saja pulang daripada AGM persatuanku di UiTM Shah Alam..Sebelum aku langkah keluar sememangnya aku berniat akan pulang awal untuk mengikuti siaran keputusan PR kecil Kuala Terengganu pukul 10.30pm..Namun pengisian AGM menyebabkan aku terbantut untukku pulang seperti yang dirancangkan..Jam menunjukkan pukul 10.24pm..tub...tub...handphone menunjukkan isyarat mesej dari sahabatku hafizul tertulis " Alhamdulillah , PAS menang 2631 , sbrkn "...

Alhamdulillah kesyukuran yang tidak terhingga aku lafazkan diatas kemenangan PAS,sudah tentu yang kalahnya ialah rejim UMNO dan konco-konconya...Sememangnya kemenangan itu sudah dapat aku agak dari awal lagi,cuma yang menjadi perhitungan aku sebelum ini ialah jumlah majoriti yang bakal diperolehi PAS..Ini kerana melihatkan kepada keadaan lanskap politik negara,serta perkembangan dan permainan isu-isu semasa memungkinkan rakyat terus bertindak menghukum kerajaan BN yang sedia ada..

Agak terubat juga rasa dihati bila kemenangan berpihak..Hajat asalnya hendak ke Terengganu pada Jumaat lepas bersama-sama berjuang untuk memenangkan Islam..Tapi tak tercapai juga hasrat sebabnya tiket bas pulak habis terjual..Kalau ada pun kena tumpang kereta kawan kepada penjual tiket..Terfikir berkali-kali juga nak tumpang orang yang dikenali..Akhirnya tak sampai juga aku ke Kuala Terengganu dibuatnya..Panas juga jiwa ni sepanas suasana kat sana..Apapu aku redha sajalah..Aku wakilkan mama dan abah serta sahabat-sahabat dah lama sampai untuk membantu jentera Pilihanraya disana..Mama pula selalu provok aku..Geram dibuatnya..

Apapun ia...semuanya telah berakhir dengan baik..Telah dikhabarkan dari dahulu lagi...Sememangnya Islam pasti akan menang suatu hari nanti....

Takbir...!!!!

No comments:

Post a Comment