Wednesday, February 11, 2009

Percaturan Allah

assalamualaikum wbt...

Alhamdulillah,segala puji bagi ALLAH.Selawat dan salam keatas junjungan besar Nabi Muhamad SAW,keluarga serta sahabat2..
Kadang-kadang,diri ini duduk terpaku memikirkan maha hebatnya percaturan Allah s.w.t keatas hamba-hambanya.Satu demi satu ujian yang Allah "tentatifkan " dalam senario politik negara,bila penghujungnya..? sama-samalah kita tunggu.Apa yang paling penting sekarang ialah terus Istiqamah dalam perjuangan..Sesungguhnya,hakikatnya islam pasti menang..hanya menanti saat dan ketika sahaja.
Cuti baru-baru ini sempat aku sibukkan diri bergegas ke Perak bagi mengetahui apa sebenarnya yang berlaku.Alhamdulillah..banyak juga input dan pengalaman baru yang diterima.Cerita yang selama ini kabur akhirnya dapatku rungkaikan satu persatu..Satu keberuntungan gbagi aku kerana berpeluang mengunjungi rumah salah seorang staff kepada YAB Ir Nizar di DUN Pasir Panjang.Kedatangan aku dan seorang lagi sahabat sememangnya dinantikan olehnya..Setibanya aku disana,kami disambut dengan senyuman dan layanan mesra.Hajat asalnya mahu sekejap sahaja tapi melihatkan banyak cerita yang panas-panas yang ingin dikongsikan kepada kami membuatkan kami terhampar hampir 3 jam dirumah sahabat tersebut sambil dihidangkan dengan roti arab yang kataya original dari Arab..
Amat mesra layanan tuan rumah sehinggakan sahabat yang menemaniku ini teringin nak datang lagi.Apapun kami perlu pulang kerana ada tempat lain yang kan ditujui seperti yang dirancangkan..Keesokkannya sebelum pulang ke Shah Alam,aku mendapat maklumat bahawasanya Ahli Parlimen Pas Ustaz Roslan yakni kebetulan kenalan kepada sahabat aku ini ketika di kolej telah kembali ke Rahmatullah..Ketika saat itulah aku terduduk dan terpaku memikirkan apakah yang sebenarnya yang ALLAH swt cuba percaturkan..Apapun ia..ini sedikit bingkisan dari sahabat untuk sahabat sekalian.. Wsslm..


Menunggu jenazah di Masjid Changkat Larang ... 5.45 ptg



Jenazah sampai ke masjid ... 6.15 ptg

Solat jenazah

Jenazah dibawa ke tanah perkuburan


Dato' Seri Anwar b. Ibrahim


Allahyarham selamat disemadikan di Tanah Perkuburan Islam Changkat Larang


Bacaan talkin oleh YAB Menteri Besar Perak, Dato' Seri Ir. Mohamad Nizar b. Jamaludin


Sebahagian yang hadir semasa talkin dibacakan

No comments:

Post a Comment